goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Spring inte

Allmänt Permalink1

Lördag är det idag och det är några dagar sedan jag skrev sist. I onsdags var Jennifer med på jobb och det gick hur bra som helst! Hon städade och bar "dödstunga grejer" och tittade på råttskellet. När vi skulle hem hämtade Rebecka upp Jennifer vid Entré, medan pappa körde mig vidare till Konserthuset.
Kommer faktiskt inte ens ihåg vad jag gjorde när jag kom hem? Hmmm....

I torsdags var vi på¨bio! Jag, Rebecka, Danne och Josse. Vi såg på "My bloody Valentine" och ja herregud... Kommentarer är överflödiga men jag kan säga så här; När folk skrattar mer än de skriker när de ser en skräckfilm, då vet man att den är kass! Hahahaha!


(Bara kolla på bilden liksom...Hahaha)


Danne körde oss hem sedan och det var verkligen skönt, och snällt :D
Snackade i telefon i två timmar med några olika och sedan gick jag och la mig. Vaknade kvart över 12 av att jag fick sms av Rebecka "Michael Jackson är död!"
Det trodde jag inte på i mitt yrvakna tillstånd, utan gick ut på internet via mobilen, och jo... Det var han...

Så nu har världen förlorat två kungar i förtidig död. Elvis Presley-King of Rock `n´Roll och Michael Jackson-King of Pop.
Men även om de är döda så lever de kvar. Och aldrig kommer någon kunna ersätta sådana storheter. Legender.

Michael Jackson har varit min, precis som så många andras, absoluta favoritartist sedan jag var typ 5 år eller så. Allting är ju så coolt! Låtarna, videorna, dansen. Ja allt!

MikeAndPanther.jpg image by Q_bee
(Denna planshen hade jag på mitt rum ovanför sängen. Jag köpte den själv på Obs för 60 kronor när jag var 7 år)


Miljontals människor runt om i världen sörjer det här och tyvärr, när så stora stjärnor dör, så blir det utnyttjat till bristningsgränsen. Snart kommer det komma ut samlingsalbum till höger och vänster, filmer, böcker, kläder, nyckelringar, och värre, folk som tjänar pengar på att sälja hans grejer! Signerade foton, kläder, smycken, handskar, prydnadsgrejer och mer med det. Säkert kommer någon sjuk människa sälja hans munskydd, eller hår från borsten eller varför inte hans privata julaftonshemmavideos med sina barn. Folk har ingen skam i kroppen, och jag lovar, inom 1 år kommer någon att träda fram och säga "Jag är Michael Jacksons okände son/dotter"

Usch ja...

På fredagen möttes man av nyheterna vart man än vände blicken, och jag tänker på hans barn. Undrar vad som händer med dem? Hur funkar sånt egentligen? Får surrogatmammor vårdnaden när föräldrarna dör? För det verkar ju inte rätt? Eller det gör det kanske, vad vet jag. Det löser sig förhoppningsvis så smidigt som det kan.

När jag kom hem igår hämtade jag William och jag blev även spionerad på. Jodå, jag såg dig nog. Pinsamt.
På Ica handlades lite olikt smått och vid 7 kom Camilla hem till oss.
Vi satt här hela kvällen och pratade och skrattade. :)
Jennifer sov också över. William ville inte somna och låg bara och gnällde om "Kajusellena! Åka kajusellena nu!". Han somnade halv 11. Snark.


Så idag, barnen ser på bolibompa och jag ska snart ringa till Danne och höra när han tänkt ta ungarna till tivolit. Sedan ska jag ner i stan med Rebecka och köpa strumpbyxor :)
Vi ska till Söta Jessica ikväll!

Nej, nu får man väl plocka undan lite och ta fram kläder till barnen!

Hej hej!

Tired of injustice
Tired of the schemes
The lies are disgusting
So what does it mean
Kicking me down
I got to get up
As jacked as it sounds
The whole system sucks

Peek in the shadow
Come into the light
You tell me Im wrong
Then you better prove youre right
Youre sellin out souls but
I care about mine
Ive got to get stronger
And I wont give up the fight
With such confusions dont it make you wanna scream
Your bash abusin victimize within the scheme
You try to cope with every lie they scrutinize

Somebody please have mercy
cause I just cant take it
Stop pressurin me
Just stop pressurin me
Stop pressurin me
Make me wanna scream


 

-Michael & Janet Jackson - Scream-

#1 - - Danne:

Ingen har spionerat på dig och lär nog aldrig göra heller :) glyttig sak att säga ens

Till top