goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Jag är kär...

Allmänt Permalink0
Det enda som saknas denna morgon är att det regnar ute. Annars är det en perfekt morgon.
Det är höst, det är inte sommar längre och blir nog inte mer sommar heller. Vilket inte gör nånting alls. Hösten är alla gånger min favorittid på hela året.

Efter en gosig natt med konstiga drömmar vaknade jag, tittade på min man och kände mig alldeles nykär. Fantastiskt va? Men inte ett dugg konstigt. Hur kan man vara något annat?
Mmm...

Kunde inte somna om utan gick upp och duschade och nu sitter jag i soffan med datorn i knäet och lyssanar på Katie Melua.

Katie Melua är en av mina favoriter, verkligen, men jag har inte lyssnat på henne på nästan 5 år. Klart har man hört nån låt nån gång sådär,men jag har itne själv satt på någon låt eller skiva av henne.
Varför?
För att för snart 5 år sedan försvann en stor bit av min själ upp till himlen och det enda som kunde få mig att fortsätta andas var min nya skiva med just Katie Melua. Varje dag lyssande jag på henne och hennes underbara röst, försvann in i musiken, grät och var arg och förstörd, försökte intala mig själv att livet trots allt skulle gå vidare. Vilket det också gjorde. 11 månader senare fick jag tillbaks en liten bit av själen som försvann och sedan slutade jag lyssna på skivan.

Tills idag...

Och jag är, fullt ut, överdrivet förälskad i mitt barn, min man, min familj, mina vänner och hela mitt liv.

Ha en fin dag allihop!

Puss och kram!

Katie Melua – I Cried For You 

Katie Melua – Piece By Piece
  
Katie Melua – On The Road Again
                           
Katie Melua – Thank You, Stars

Katie Melua – Nine Million Bicycles 

          

                                         Goo Goo Dolls – Kevin's Song
Till top