goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Så här var det!

Allmänt Permalink0
Jaja, waddever, jag har inte pallat OCH jag är dessutom SNORförkyld... Igen!

Helvetes mögliga mögelostar
!

Iallafall, jag ska berätta för er om Restaurang Hamngatan 20, som den numera heter, och visa lite paparazzibilder. Haha ;)

De har "renoverat" och gjort riktigt snyggt där nere och med nya vita gardiner i fönsterna och rutiga dukar på borden har de skapat en riktigt fräsch och hemtrevlig atmosfär.

Haha, jag bara skojade. Jag har inte ens varit där nere. Fast jag har sett det genom fönstret när jag stod med näsan tryckt mot rutan och tittade på och dreglade medan folk åt saftiga stekar och drack porlande viner och skålade och skrålade.
Hemskt var det... Mina bara fötter var lika frusna som mitt kalla hjärta där inne som förgäves kämpade för att hålla själen uppe, vinden blåste in genom mina olappade byxor och mitt skitiga hår klistrade sig mot pannan samtidigt som dessa ljuvliga dofter nådde mina nosande näsborrar...
Åååh denna fattigdom! Åååh denna outhärdliga hunger!

                

Åh, Gud... Jag är inte frisk...

Iallafall, jag tittade in genom fönstret i lördags natt när vi hade varit på Shellamacken och köpt korv och såg då ändringarna.
Plus att jag stod och spionerade i köket på torsdagsmorgonen och såg (och hörde givetvis) en liten inspelning där Kocken Alexander välkomnade personalen tillbaks och frågade om de ville "se sin nya matsal? Eller så som en matsal ska se ut" Och det ville de ju såklart.
Dööh...

Och sen resten av dagen var det skyltbytning och namnbyte och blomplantering och massa annat fixande och donande.

För övrigt så såg Alexander mig stå där i fönstret vid några tillfällen och vinkade till mig. Haha, det var roligt :)

På fredagen hade nyöppning, eller ja typ, för sina "inhyrda" gäster och så på lördagen hade de nyöppning för "riktiga" gäster.
Jag har lite inside information också och kan berätta att deras mat är väldigt god och att de har bra priser, till skillnad från tidigare. Summa sumarum, min superhemliga informatör rekommenderar alltså den "nya" restaurangen Hamngatan 20.

Haha, kom precis på en sak. Hamngatan 20 heter den. Men de har ingång från två ställen. Ingången från stora vägen ligger på Hamngatan och ingången på framsidan via uteserveringen ligger på Corfitz Beck-Friisgatan 1, så egentligen borde den heta en blandning av de namnen. Eller hur? Haha! Typ " Corfitz Beck Friis- och Hamngatan 21" Hahaha!!!

Men, iallafall, jag har en sak att säga och det är att jag är väldigt positivt överraskad av Herr Alexander. Han hjälpte till med allt möjligt där nere, från att få rätt på maten till att borra upp blomsterlådor och plantera blommor. Så egentligen är han alltså en riktig karla karl! En sån där allt i allo! Haha, ja, ni vet vad jag menar :)

Och en sak till. Restaurangen har nu haft öppet sedan i fredags och hör och häpna, inte EN ENDA gång har de bankat nåt kött! Fantastiskt! De har alltså äntligen fattat att man inte behöver banka kött! Halleluja!

(klickbara småbilder)
 



              

Jaha, vad har mer hänt då? Huuuum... I onsdags var det påskfest på dagis och då vart William utklädd till katt!

    





       



Och sen då...

Ja, det var helge ju som sagt och på lördagen träffade jag och William Sandra och Vincent i parken en stund och sedan fick ungarna varsitt Happy Meal. Senare var det dags för simskola och där är han jätte duktig!
Efter simskolan skulle William till sin pappa för jag och Stefan skulle på förlovingsfest senare på kvällen.

Söndagen vart lugn, hämtade hem William igen vid 2 tiden och sedan satt jag och han på balkongen och hade det mysigt i solen. Och så spelade vi spel. jävla unge som vann över mig hela tiden. Fick sån där panik ångest när alla förlorarminnena från barndomen välde över mig. Buhu... Haha! Once a loser, always o loooser!

        



Senare på kvällen igår kom Jennifer hit och sov över och idag har vi varit ute i sköna vädret :)





Och nu sitter jag och väntar på min sega syster som ska höra av sig och säga att vi ska gå och handla :)

Ädiööös!!!
Till top