goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Wow!

Allmänt Permalink0
Gott folk, gott folk, hör upp! 
 
Jag gnäller för mycket! 
 
Speciellt på Skånetrafiken. 
 
Seriöst? Klart som fan att man blir mer än lovligt irriterad när chauffören inte kör ordentligt utan ligger på som om han har polisen efter sig!?
Likadant om de kör som om de får betalt per minut de kör.
Och jag klagar precis hur mycket jag vill!
Jag klagar på chaufförernas sätt att köra OM de kör illa! Jag är inte efterbliven,  jag vet att de inte kan rå för att de är sena eller om det är snöstorm eller bilkö.
Däremot KAN DE RÅ FÖR hur de kör!
Knappast för mycket begärt att tycka att något man betalar dyra pengar för inte ska leda till en seriekrock där man dör eller knäcker ryggen bara för att chaffisen inte fattar att han har ett servicejobb och att i just detta innebär den servicen att han/hon (99% av gångerna är det en man (och jag behöver inte ens skriva mer än det, för alla som regelbundet åker buss vet vilka män det iprincip alltid handlar om)) ska ta sina passagerare tryggt och SÄKERT från punkt A till punkt B.
 
Och sen, som sagt är jag inte dum i huvudet, så finns det de som kör fantastiskt. De flesta faktiskt.
Som damen som kör den bussen jag åker med nu, kör skitbra! Lugnt, i bra fart och bromsar in i tid så vi slipper slå pannorna i sätet framför.
Så nu ska jag sova till jag är framme! 
 
 
Till top