goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Dags för sommarlov ☀

Allmänt Permalink0
Haha...det här skrev jag förra lördagen och sen blev jag distraherad och glömde publicera det.
Så, here goes;
 
Ojdå, har visst tappat bort bloggen ett tag. Men så blir det ibland, man känner liksom inte för det, och sen ibland så gör man det plötsligt igen. Jag använder ofta mig av den när jag har massor inom mig som vill ut men som jag av en eller annan anledning bör hålla för mig själv, och då kan man skriva massa annan skit här istället för att distrahera sig själv :) Get it?
 
Tänker inte dra en genomgång från sist, vet inte ens när jag skrev sist, så fuck that.
 
Igår. Fredag. Skitväder. Skolavslutning.
 
Väcktes av att William flög på mig och kramade mig och sa "Idag är det skolavslutning! Vakna mamma!" Maj gadd... Upp och tvätta håret och fixa kaffe, mamma kom en stund senare med god frukost. Åt på balkongen och gjorde mig klar samtidigt. Sen tog vi bussen till skolan och kom fram precis i tid, haha :)
I klassrummet var det det vanliga snacket, i princip samma som när man själv var liten. Sen mötte vi upp Rebeda, Jennifer och Midori utanför och gick till Parken.
Ungarna sjöng och det lät som förväntat (haha) men duktiga är de <3
Rektorn sjöng och det lät för jävligt. Högst oväntat... Jag var helt säker på att skolavslutningen skulle handla om barnen men näää.
 
När avslutningen var slut mötte vi upp Sofie och Liam utanför och sen gick vi allihop för att äta lunch.
Där var givetvis fullt överallt, så vi fick gå till Runt Hörnet, som det sedan visade sig inte heta längre, tror det hette Österbrogatan Kött & Fisk istället, gamla Harmony i alla fall.
 
Vi vuxna beställde biff med pommes sallad och bea, och ungarna tog buffén.
 
Och nu kommer omdömet;
 
Ska ni gå ut och äta i Trelleborg så vad ni än gör, så gå absolut INTE till denna restaurang. Fy fan säger jag bara!
Det började med beställningen. Killen som tog emot dem såg ut som "kom och hjälp mig att dö" när vi valde att INTE ta buffén utan då beställa fyra biffar istället. Min morsa sa "Är vi jobbiga nu eller?"
Fel 1; killen svarade "Suck...nä"
Trodde knappt mina öron, men tänkte att han är kanske trött eller nåt, och det kan man ju vara ju... En medium, en välstekt och två medium rare.
Fel två; Vi fick ut två medium och två medium rare. Okej, ett misstag som säkert är lätt att göra. Han tog ut Sofies tallrik och hon fick tillbaka den EN MINUT senare. Hur hinner man få en biff av tallriken, på grillen, välstekt, på tallriken igen och ut till gästen på EN MINUT!?
Sofies kommentar "Tror inte jag vill veta vad de har gjort för att få den klar så fort..."
Svaret var ju dock givet. Börjar på M och slutar på icro...
Fel 3; Halva biffen bestod av en tjock fettrand. Så jävla äckligt och oapptitligt! Men hoppet bestod ändå.
Fel 4; Jag skar av en bit kött och stoppade i munnen. Tuggade och kände hur smaken spred sig. Smaken av kött som legat i frysen, kött som snabbtinats i micro. Gott. Nej.
Skar av en bit till och ser då att halv biffen är blodig, som jag ville ha den, och andra halvan är genomstekt. Ännu ett bevis på att köttet tinats i micro.
Fel 5; som om det inte räckte med det så var salladen brun. De hade försökt dölja det med massa olja, vilket inte fungerade.
 
Jag satt och petade i maten och funderade på om jag skulle äta det eller inte. Men satt och retade upp mig över hela grejen, otrevlig jävla personal och äcklig mat. Inte en enad gång efter att maten kommit ut kom någon och frågade hur det smakade eller om vi ville ha något annat.
Så att jag reste mig och gick fram till ägaren och sa att jag tänker inte betala för min mat.
"Nähä, varför det då? Var det äckligt?"
VAR DET ÄCKLIGT!?!?!?!
Borde det vara en krögares FÖRSTA fråga i det sammanhanget?
"Ja, det var faktiskt riktigt äckligt" sa jag. "Köttet har varit fryst och snabbtinats, halva biten består av sladdrigt fett och salladen är brun"
"Jaha, ja men låt det vara så slipper du betala då."
 
Ingen ursäkt, inget "Men oj, får vi erbjuda något annat?" Ingenting. Bara ett "Jaha".
 
Om man har en restaurang och en gäst är missnöjd och säger att maten var äcklig, äcklig är verkligen ett starkt ord när det kommer till mat, borde man inte då göra allt för att förhindra att gästen går därifrån missnöjd? Inser man inte att gästerna är ens kritiker? De som bedömer en och ens mat? De som sen går därifrån och berättar för folk om ens erfarenhet?
Tydligen inte.
 
Så det slutgiltiga betyget blir 0.
Otrevlig och menlös personal utan ett uns av välvillighet.
Äcklig mat.
 
Usch så arg jag var... :( och särskilt arg var jag för att det var mamma som ville bjuda oss på lunchen.
Jävla grisar...
 
Men satan vad bra det ändå kändes att ha sagt ifrån. Det har jag aldrig gjort på restaurang, men hell no att man ska betala för sånt, och jag ska nog fan börja säga till när saker bör sägas till om. Även vad gäller annat.
 
Sedan gick vi i alla fall till Valen och spankulerade runt lite, ungarna fick varsin grej av snälla mormor som vanligt <3 och sedan gick vi upp här allihop och satt och snackade massa skit, som vanligt ;) haha
 
Mamma åkte hem vid 3, strax efter gick Rebecka och flickorna och en stund efter det sprang William hem till sin pappa och Sofie och Liam gick hem.
Jag skulle vara lite redig och diska men fick sms och blev på dåligt humör istället och gick och la mig. Klockan 7 vaknade jag av sms igen fast av Sofie, och vi gick till Hemmakväll och köpte godis och gick hit och parkerade ändorna i soffan och kollade på "Snygg, sexig och Singel"
HAHAHAHA!!! Jag ÄLSKAR den filmen!
För ett par år sen kollade jag och Rebecka på den nästan varenda dag i en månad. Den är SÅ rolig! Faktiskt Rebecka som föreslog att vi skulle se den när vi satt och snackade tidigare, så ja, den fick det bli.
Haha, helt sjuk!
När filmen var slut skulle Sofie egentlgien meeeeen vi satt på balkongen och snackade till klockan var två på natten istället 😛
 
Nutid. Idag.
Har inga bilder på mobilen till inlägget så de får komma upp senare.
Lördagen där blev katastrof...så det är inget jag tänker skriva om, förutom att på kvällen kom Carro och vi satt på balkongen och drack vin och åt choklad 💕
Till halv 4 på natten. Snacka om terapi! 
Välbehövligt. 
 
Jaja, nu ska jag äta lunch! Toodels 🐞
 
Till top