goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Men hallååå!!!

Allmänt Permalink0
Läget å sånt asså? Shi bra på å blogga asså...
Haha! Aja, nu är det ett tag sen igen, men men, vad gör man?

I onsdags och torsdags åkte vi hem till pappa och Åsa efter jobb och hjälpte till med renoveringeng av deras nya hus.
FY FAN säger bara! Vi skulle gräva ut i köket. Sand! Blööö! Vi var totalt vit/brun/dammiga när vi var klara. En dusch i det läget satt där den skulle.
På torsdagen skulle det in singel i köket. Glömde skriva att såväl sanden som singeln skulle ut/in genom ett fönster(!). Stefan fixade det nästan helt själv.
Alltså, när han var nästan klar gick jag ut och tog i jag med :)

Klockan 21 kom pappa hem från kontoret och då blev det att fara iväg till Trelleborg. Hyresvärden ringde nämligen och informerade mig om att vi hade en vattenläcka i köket.
NÄÄÄ MEN GUUUD VAD JÄVLA TREVLIGT DÅ!!!
Tänkte förståss i bilen att "Äsch, det är säkert inte ens en droppe hos oss och så har vi åkt hem helt i onödan" Jag hade dock fel...
Water on the kitchenfloor... HELVETE!

Jag svor inom mig och ville döda någon. Helst genom att dränka dem i den svarta sörjan som låg i hela köket.

Pappa och Åsa stannade en liten stund. Vi fikade. Det var gott. Det hade varit godare utan avloppsstanken som sipprade ut från köket...

På fredagsmorgonen var vi hemma från jobb. Hyresvärd och vaktmästare och städare och avloppsspolare och rörläggare fyllde vårt lilla kök under förmiddagen.
Jodåmenvisstsåatte... Alltid trevligt med besök ju! Lite kaffe kanske? Gaaah!

Kalaset slutade med att halva golvet i köket blev utdraget, avfuktare in, ett beslut om ny kyl/frys, ny brevlåda och att fönsterna OCH dörren ska bli fixade.
Haha, bäst att ta allt på en gång va? Hyresvärden är säkert dölycklig! Hehe ;)

Idag kom dock hyresvärden igen, med en gubbe från Okab. Jaha... Och det ska slippas betong i köket. Och det ska komma in en ANNAN avfuktare ocm ska ligga i typ två veckor innan nya golvet kommer på plats. Fattar ni? TVÅ JÄVLA VECKOR!!!???

Okej. Men tack gode Gud för att det inte hände på sommaren! Då hade man väl fått vänta tolv veckor bara på att få ett utlåtande. För hilvede!

Nåja, det går väl bra till slutt i guess.

Det vart ju helg också! Och trots avloppsstanken och det illa tilltyglade köket hade vi en superbra helg!
Först åkte jag och William till Arlöv för att hämta lite grejer som blivit kvar på jobb. Och när vi skulle hem sen så mötte vi upp Stefans son och hans mamma och tog med pågen hem :)
Väl hemma gick Stefan och Alexander och hämtade Mimmi på dagis medans jag och William städade lite.
Sen var det som sagt helg!

På lördagen gick jag och de två små till lekplatsen halv 9 på morgonen för att de två stora killarna skulle få sova ut.









Efter en stund kom Sandra med Vince och Matteus också :)

   

 



När vi gick förbi äldreboendet så var där någon som skulle hämtas av begravningsfirman. Att se en kista i verkliga livet var sååå coolt! Och det var säkert en död vampyr som låg i den! Haha...

Sedan gick vi ner till McDonalds och åt lunch. Stefan gick och tränade så Alexander följde med oss. Och det säger jag bara, den ungen är verkligen för rolig! Sån jäkla härlig kille :)

Kvällen var lugn (HAHA, säääkert) och det åts lördagsgodis till det sprutade ur öronen.



När småttingarna hade somnat brevid varandra (så sött) så såg vi andra tre på Elephant White. Ja, den sög ju. Gissa vem som valde den? Stefan såklart! Haha!
Efter filmen gick Stefan och la sig och vi andra två kollade på Scream 4. Den var ju rolig om inte annat. Sen om det var det som var meningen, det vet jag ju inte :P

På söndagen gick vi upp tidigt för vi skulle till badhuset. WOHO tyckte ungarna och var alldeles extatiska. HELVETE svor vi när vi kom dit och förstod att det var stängt. TROTS att det stod på hemsidan att de hade öppet.
Så det var bara att traska hem igen. Kul.

Senare gick vi till parken allihop. William har fått en ny cykel och det är på tiden att han lär sig cykla utan stödhjul.
Stefan och Mike var ihärdiga och styrde upp den bångstyriga ungen så att det till sist gick. Ja, det gick! Jag var mäkta imponerad och sååå stolt över min 5årings vinglande på sin lilla cykel <3

 


Williams nya "storkille-cykel" som står och väntar på att han ska kunna cykla ordentligt :)

Tänk att han är så stor? Knappt klokt... Och om två veckor fyller han 5 år! Lille älskade min egen unge <3

Äh va fäen... Man får väl vika lite tvätt eller nåed! Får berätta om resten senare!

Pöss!
Till top