goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

Living on the edge

Allmänt Permalink0
Sådär ja, då var helgen över och borta för evigt. Kvar finns bara minnena...
Haha! 
 
I fredags satt jag och Stefan på Vattentornet och lyssnade på livemusik, åt grillbuffe och drack lite öl. Så jäkla härligt!  Skulle kunna sitta där nere varenda varannan helg :)
Sen gick vi och hyrde film och köpte godis och hade mysigt hemma.
Lördagen spenderades först nere i stan och vi tittade på allt möjligt. Såklart var typ allt jag skulle ha slut... Tyyypiskt!
 
Kl 18 mötte vi upp Therese och Patrik och gick och åt; sen gick vi till Grand och kollade på World War Z.
Och det ska jag bara säga, att jag HATAR zombiefilmer!
Inte för att de är dåliga, utan för att de är så läskiga att mes-jag sitter med händerna för ögonen halva filmen...
I am Legend är skitbra, men jag hatar den. Varje gång den är på tv så måste jag tvunget titta och varje gång sitter jag och tittar i händerna istället.  Haha...
 
 
Så, World War Z... Sjukt bra! Brad Pitt, snygg som vanligt när han är långhårig, kan inte bli fel liksom. Denna var mer "trovärdig" än ex. I am Legend. Och jag, jag satt och blundade halva filmen.... MES!
Anledningen till att jag hatar såna filmer är för att jag känner lite grann att själva scenariot inte skulle vara särskilt omöjligt i verkligheten. 
Ett virus som gör människor totalt galna? Rabies?
Blä... Och jag med min otur hade blivit drabbad först av alla.
Usch!
Till mitt försvar kan jag tillägga att jag inte visste att det var en zombiefilm. Men när man såg den första halvdöda så bara "Åååh men självklart... World War ZOMBIE...
Pucko! 
Men den var bra, fast skitläskig. Buhu :(
 
 
Målade bokhyllan i hallen i helgen, blev bra. Skulle sätta in mina böcker igen när den var klar och då säger Stefan "ska du verkligen sätta in böckerna där igen?" "Ja det är väl klart,  var skulle de annars vara?" (det är bara gamla barnböcker jag hade när jag var liten och väldigt (för mig) speciella böcker jag har där)
"Äsch, det är ju synd nu när bokhyllan blev så fin, det hade varit snyggare om vi haft svarta prydnadssaker i den"
PRYDNADSSAKER!!??
Seriöst... Min kille har ingen smak alls! För han menar verkligen sånt man hade i bokhyllor på 90-talet också... Hahaha!
Nope, böcker it is!
 
 
Igår var jag först i stan med Therese och sen åkte jag till Danmark med mammi och Dan och fick handlat till majne partaj :) Wiiiiee!
 
 
I know, måste färga håret! Ska göra det nästa
vecka ;)
 
 
 
Till top