goldiebynight

*What kind of twisted experiment am I involved in*

The rumors are right

Allmänt Permalink0
Vill ni höra vad jag gjorde i söndags innan tjejerna kom hit?
Jag skäms över hur dum jag är ibland alltså...
 
Såhär.
 
Jag har...eller hade...tre handmålade ljuslyktor. I den stora av de tre hade det runnit ut massor av steril i botten och det gick inte att sätta i ett nytt ljus med det i.
Eftersom den är...eller var...handmålad så ville jag inte sätta den i vatten fall i fall färgen inte skulle klara det.
Så jag tänkte som så att jag sätter den rakt på plattan i ett par minuter tills det mjukats upp lite så jag bara kunde dra upp det.
Sen gick jag ut ur köket för att ta nåt, det ringde i telefonen och ja...jag glömde bort mitt stearinexperiment 😳
Efter ca 10 minuter går jag ut i köket igen och hör ett "klick"...glas som spricker.
HELVETE!
Stänger plattan och lyfter av lyktan (med grytlappar såklart, överraskande jag vet.) och botten lossnar och spricker i 800 biter och ut rinner 5 liter stearin.
POFF.
Plattan började brinna. Med stooora lågor.
Och jag? 
"Ojsan 😨"
Tog den ena grytlappen och la över för att kväva elden.
POFF.
"Ooops 😲"
I vanliga fall (ja inte för att jag brukar sätta eld på spisen...) så går det att kväva eld om man kan lägga något över. Det mesta fungerar. Ja kanske inte papper då...men annars. Och hade detta varit ett "annars"-fall så hade grytlappen räckt bra.
MEN!
Brinnande stearin är liiite varmare än vad jag först tänkte.
Tog en kökshandduk och dränkte i vatten och la över. Det blev tungt nog för att kväva det.
Ni kan tro det luktade riktigt gott i hela lägenheten. 
Let's party girls! 🤗
 
Hahahaha!!! Alltså jag är en av de största idioterna som finns 😂
 
Men jag måste berömma mig själv lite. För jag är fan awesome i paniksituationer 👌
Och tur är väl det med tanke på hur ofta jag hamnar i dem. Oftast för att jag själv orsakat dem 🙅
 
Feel my heat 
Till top